Instagram

piątek, 12 października 2012

pozdrowienia z Wiednia

1 października w ramach wycieczki urodzinowej wybraliśmy się pociągiem z Budapesztu do Wiednia. Podróż zajęła 3 godziny (prawie jak ze Śląska do Warszawy).  Na dworcu dostaliśmy darmową mapę i próbowaliśmy się znaleźć. Chodziliśmy, chodziliśmy i się zgubiliśmy. Odnaleźliśmy się i zwiedzaliśmy.
Pyszna kawa po wiedeńsku, cudowne torty. Budynki, które co rusz każą ci zadzierać wysoko głowę.
Zwiedziliśmy muzeum Sisi. Zawsze chciałam się dowiedzieć więcej na temat prywatnego życia arcyksiężnej.
Na koniec zahaczyliśmy na kanapki do Trześniewskiego. (kiedyś przeczytałam o tym lokalu w magazynie Kuchnia. Jest to założone przez Polaka w 1902 bistro oferujące kanapki z różnymi pastami. Można powiedzieć, że jest to pierwszy fast food w Europie). Co ciekawe, nie zmieniono nazwy miejsca, zyskało ono hasło - Die unaussprechlich guten Brötchen - Niewypowiedzialnie smaczne ;)

1st of October we took a train from Budapest to Vienna. It took us 3 hours to get there, but whole trip was comportable. At the train station in Vienna we've got a free city map. We were walking a lot, we didn't use public transport (we should have done it..) and we've got lost. Fortunately we found a city center, ane we started taking pictures.
We had lunch in an old style restaurant. After that we took a coffee in a stylish place, where all famous viennas cakes were made on your eyes.
We visited museum of Sisi. It was my dream to know better her life (not only from the movie with Romy Schneider).
At the end we had dinner at Trzesniewski's bistro. It is a place where you can buy sandwiches  with various spreads. The place was opened in 1902 by Franciszek Trześniewski - Polish cook. The official motto of the company is Unspeakably good sandwiches ( Die unaussprechlich guten Brötchen), a reference to the Polish name of the founder, which is said to be unpronounceable to most German speakers.